Jul 24, 2010

Papa’s eerste werkweek *** Pappas första arbetsvecka

Het was met kleine oogjes dat ik maandagochtend richting Brussel trok. Imke zat net midden in een woedeaanval wanneer ik de deur achter mij dicht trok. Sterkte Elli! :-) Gelukkig kwam supermeter Trui nog maar eens een handje toesteken.

Mijn objectief voor de week: 600 ongelezen mails wegwerken (the downside of holidays), en bijpraten (professioneel én parentaal) met de collega’s. Maar na 2 weken non-stop luiers verversen en flesjes steriliseren was ik er wel aan toe om opnieuw ‘onder de mensen te komen’. Al lijkt het niet evident om een ‘nieuw ritme’ te vinden. De tijd dat ikzelf, en uitsluitend ikzelf, besliste om hoe laat ik ‘s ochtends opstond, om hoe laat ik de wagen naar Brussel instapte,… lijkt voor lange tijd voorbij. Dit wordt even wennen!

Na een weekje werken blijkt in elk geval dat moeder en dochter het er prima vanaf gebracht hebben zonder de papa. Al speelt de vermoeidheid Elli wel wat parten. We zijn vooral ook benieuwd hoe we het er straks vanaf zullen brengen wanneer we beiden weer aan het werk zijn. Maar dat zijn zorgen voor later.

Gr, Maarten

PS: er staan sinds woensdag een aantal nieuwe foto’s online.

*************************************************************

Det var med små ögon som jag körde till Bryssel i måndags morse. Imke skrek för full hals just när jag stängde dörren bakom mig. Lycka till Ellinor! :-) Som tur var kom super gudmodern Trui för att hjälpa till under första dagen utan pappa.

Mitt mål för denna veckan: Komma ikapp 600 olästa mail (nackdelen av semester) och prata med kollegor (professionellt, men även att passa på att få föräldrarråd) . Efter 2 veckor av non-stop bytning av blöjor och sterilisering av flaskor var jag i stort behov av att komma ut bland folk. Dock är det inte lätt att hitta en ny rytm. Tiden då jag själv, helt och hållet själv, bestämde när jag skulle gå upp på morgonen, när jag skulle köra iväg till jobbet.... verkar vara förfluten tid. Dags att vänja sig!

Efter en veckas arbete visar det det sig att mamma och dotter har haft en bra vecka utan pappa. Dock känner Ellinor av tröttheten. Vi undrar hur det ska gå när vi båda ska arbeta. Men det är problem för senare.

Hälsningar,
Maarten

P.S. Sedan i onsdags är dar nya foton online.

No comments:

Post a Comment