Nov 21, 2010

Chez Grand-mère *** Farmors kök

Volgende berichtjes bereikten ons deze week op het werk:

15 november:

Hallo,

Deze middag kreeg ik een gastronomische maaltijd voorgeschoteld bij "Chez Grand-mère". Man man man, lekker dat dat was! Puree van wortel en aardappel. Spijtig dat in die ***restaurants de porties zo klein zijn. Ik had gerust het dubbele opgekregen. Dit alles werd overgoten met 210 ml heerlijke Beaujolais. Ik heb hem bijna volledig opgedronken. Ik vermoed dat het een grand cru was. In ieder geval, ik ben er wel beetje 'trött' van geworden.

In de namiddag drong een inbraak in het ouderlijk huis zich op, want mama had maar twee luiers meegegeven, en met die groentepapjes is oma liever voorbereid op alles.
Zo, nu ga ik genieten van een welverdiend dutje.

Groetjes, Imke


17 november:

Hallo,

Vandaag weer gedineerd bij "Chez Grand-mère". Oma raadde me de dagschotel aan: puree op een bedje van courgetten. Papa, dat zou jij eens moeten proberen. Dat was nog lekkerder dan die worteltjes! Om vingers en tenen van af te likken. Gewoon schitterend.

Ik moet echter toch eens met die chef gaan praten. Die porties blijven hier veel te klein! Wat ik nu ga vertellen, blijft onder ons, hé? Ik wil niemand kwetsen. Maar de bediening is wat traag. Misschien de ouderdom die toeslaat?

Oh, dit nog. De wijn was weer uitstekend. Misschien moeten we voor farfar en farmor een paar flesjes kopen voor Kerst.

Groetjes, Imke

PS: ik ben net in slaap gevallen op oma's schoot


Blij te lezen dat oma en Imke het wel stellen :-)

Groetjes,
Maarten & Elli

*************************************************************

Denna veckan fick vi följande meddelanden medans vi arbetade:

15 november:

Hej!

Denna lunchen fick jag en gastronomisk måltid serverad hos ’farmors kök’. Jisses, vad gott det var! Potatis & morotsmos! Bara synd att portionerna är så små hos ***restauranger, jag hade absolut kunna äta dubbelt så mycket. Allt detta blandades med en 210ml god beaujolais. Jag drack nästan upp allt. Jag antar att det var en grand cru.

I varje fall, jag blev dock lite trött av allt. På eftermiddagen ’bröt’ vi oss in i mitt hus eftersom mamma hade varit så klumpig och bara packat ner 2 blöjor och efter att ha ätit grönsakspuré ville farmor ta det säkra före det osäkra! Nu ska jag ta en härlig tupplur.

Kram,
Imke


17 november:

Hej,

Idag har jag ätit ännu en gång hos ’farmors kök’. Farmor föreslog dagens rätt som var potatismos blandat med zucchini. Pappa, det borde du prova!!! Det var ännu godare än morötter. Helt underbart!!!

Men jag bör nog ta ett snack med kocken, portionerna är fortfarande alldeles för små! Vad jag nu berättar, kan väl stanna mellan oss hoppas jag, jag vill nämligen inte såra någon... men serveringen är alldeles för långsam. Kanske ålderdomen som spelar en roll?!

Just det, vinet var också utmärkt! Kanske måste farmor och farfar köpa ett par flaskor till jul.

Kram,
Imke

PS: nu tänker jag somna i farmors knä


Kul att höra att farmor och Imke har det så bra :-)

Hälsningar
Ellinor och Maarten

No comments:

Post a Comment